Cu gnoza aşezată pe-un umăr, ca o blană de leu

da, lumea s-a deshis în întregime, o cunosc
misterul ei s-a evaporat ca apa de trandafiri lăsată la soare,
am demistificat totul,
am revrăjit totul,
am demistificat din nou,
iar azi, a mai vrăji încă o dată lucruri, oameni,
sau chiar pe mine însumi,
îmi pare van, cenuşiu, inutil.
Am tăiat pe burtă lumea, realitatea, existenţa
şi i-am prăbuşit viscerele pe asfalt,
mi-am arătat mie însumi conţinuturi fetide, macabre
sau sfinte, mirosind a mir
şi am formulat răspunsuri precise, ca un chirurg.
Ura, dragostea, indiferenţa, pasiunile,
îmi place să cred că am ajuns dincolo de ele
la fel cum galaxiile sunt în afara găurilor negre.
Sau poate eu însumi sunt o gaură neagră
în care totul se resoarbe ca-ntr-o formulă discretă,
– pentru că ştiu,
pentru că am cunoaşterea,
pentru că, în sfârşit, văd rostul lucrurilor
şi nu trec adevărul prin lentila falsă a fericirii sau a nefericirii,
deci sunt – ca singură posibilitate logică – absolut fericit
ca un sfinx
în cazul în care sfincşii or fi şi ei fericiţi…
dau sens existenţei, sunt autoritatea, sunt Demiurgul,
Creaţia începe când deschid ochii,
neantul mi-e la îndemână ca o scrumieră cu gânduri fumate,
sunt Dumnezeu
sau sunt un fir de praf, dacă aici mă aduce fantezia,
eu îmi permit totul,
eu generez lumea –
şi asta e simplu de dovedit:
îndată ce eu nu mai sunt – nici ea nu mai e.
divinitatea este, deci eu sunt,
pentru că de la mine pleacă totul
ca să se-ntoarcă la mine.
da, lumea s-a deschis în întregime,
acum aştept doar să se-ntunece,
să cadă amurgul,
să-i ascundă muchiile, rotunjimile şi unghiurile
şi, încetul cu încetul, s-o piardă într-o noapte înstelată
mirosind ca atunci, la început, a primăvară răcoroasă
şi crengi înflorite,
când nimic nu ştiam încă
şi vraja dintâi stăpânea
ca o regină tânără şi crudă,
gata să fie violată
de-un aventurier cu gnoza aşezată pe-un umăr
ca o blană de leu
şi cu timpul pe celălalt umăr
acceptând minciuna veselă că, totuşi, există timp…

Etichete:

4 răspunsuri to “Cu gnoza aşezată pe-un umăr, ca o blană de leu”

  1. jocker12 Says:

    uite mah… miroase a cerneala shi hirtie de tipar….
    http://www.telegraph.co.uk/culture/culturevideo/booksvideo/9067569/Birth-of-a-Book-a-tour-of-Smith-Settles-handmade-bookbinding-process.html

  2. Mihai Alexandrescu Says:

    Superb…

  3. Cristian Cocea Says:

    Mi-a plăcut poemul. Aici te simt autentic, aventurierule… Sărbători vesele, prietene!

  4. Mihai Alexandrescu Says:

    Ce autentic, ma? Eu ma prefac tot timpul.

Lasă un răspuns

