Dacia Duster a „muşcat” din solul roşu al Marrakesh-ului

Dacia Duster, Africa, Maroc, Marrakesh – lucrurile bune care mi s-au întâmplat zilele astea. Invitaţia a venit pe neaşteptate, plecarea a fost din scurt. Şi a fost o experienţă auto care trebuie neapărat mărturisită!

Am început test-drive-ul organizat în Maroc cu un Duster 4×2 pe benzină. Bleu mineral, impecabil, aceeaşi culoare ca cea a Loganului meu, deci m-am simţit „ca acasă”.

Am trecut vâjâind prin satele de lângă Marrakesh, testând frânele doar atunci când îmi apăreau în faţă caprele vreunui păstor, copiii neastâmpăraţi ai băştinaşilor sau vreo curbă periculoasă. În treapta a 5-a, la 140 km/h, maşina „s-a aşezat” confortabil pe şosea, singurele care mă „deranjau” fiind indicatoarele de restricţie a vitezei. Nu mărturisesc ce limite aveam – m-ar putea pedepsi autorităţile locale din Sidi Abdellah Ghiat cu… un tajin chiar şi peste 20 de ani.

Mult timp nu m-am bucurat de şoselele impecabile din zonă, fiindcă schema circuitului m-a obligat să intru rapid pe „off-road”. În „deşert”, maşina m-a scos uşor din toate situaţiile dificile. Am luat gropi, curbe periculoase în pantă, am încercat drift-uri şi am forjat în căutarea adrenalinei, bucurându-mă de senzaţia libertăţii. Era, într-un fel, doar începutul. Adică doar 4×2-ul.

Când am ajuns la workshop-ul 4X4 mi-a fost oarecum teamă să intru pe circuitul special amenajat pentru Duster cu tracţiune integrală. Am stat vreo 15 minute pe bară studiind procedeele colegilor care s-au încumetat. Un instructor senin şi binevoitor m-a convins, spunându-mi că n-am ce pierde dacă încerc, dar la sfârşitul traseului voi simţi că am câştigat ceva.

Să cobor o pantă extrem de înclinată cu ambreiajul ridicat, în treapta 1 din cele 6 trepte ale cutiei Duster-ului…, să urc la relanti, în voia maşinii, fără să mă preocupe prea tare acceleraţia…, să cobor din nou până când roata din stânga spate va fi rămas suspendată în aer, în timp ce roţile din faţă se vor fi „blocat” într-un şanţ şi totuşi să mai pot ajusta direcţia pentru a demara fără mari eforturi… – nu credeam că am să reuşesc.

Cu toate astea, maşina s-a comportat excepţional. Peste aşteptări. Ar mai fi cerut unele provocări, însă eu eram tensionat ca un arc.

Instructorul se amuza copios pe seama neîncrederii mele, spunându-mi că acest traseu este special ales pentru a simţi puterea maşinii. Am simţit-o din plin. Seara la un restaurant splendid – Dar Rhizhlane – a fost conferinţa de presă, după care am schimbat păreri despre inovaţiile pe care le înglobează tehnologia folsită la Duster.

Primele impresii despre ambele variante de Duster pe care le-am condus (4X2 şi 4X4) sunt pozitive. Este o maşină pe care te poţi baza şi care poate fi condusă în orice colţ al lumii, pe orice drum – atât pe o autostradă elegantă, cât şi pe un off-road provocator. Dacia nu mai este demult ceea ce a fost, deşi unii români se încăpăţânează să o asimileze trecutului, preferând hârburi la mâna a doua – nu-i înţeleg.

Se mai poate lucra în schimb la poziţia comezilor electrice pentru geamuri (în sensul că ar fi mai comod să fie poziţionate pe portieră, nu pe bord), la calitatea plasticelor din interior (mă rog, aici intrăm deja în discuţii despre preţ) şi la culori (pentru cei pretenţioşi). Chiar şi aşa, locuitorii Marrakesh-ului – şi tinerele locuitoare – au întors capul după convoiul de Dustere care se întorceau prăfuite de pe off-road.

Fetele din Marrakesh erau drăguţe – hai să spun doar atât – dar cine mai avea vreme pentru ele?

…dar despre toate astea voi scrie mai multe în „Ziarul de Argeş”.

Reclame

Etichete: , , , ,

18 răspunsuri to “Dacia Duster a „muşcat” din solul roşu al Marrakesh-ului”

  1. jocker12 Says:

    bravo mah…. marea modificare cred ca sta in calitatzile motorului, dar shi in celelalte sisteme cum ar fi tractziunea shi suspensiile.

    motorul are 4 cilindri… slabutz … cu 85 de cai putere… iar slabutz…
    honda cr-v are 180 de cai putere la aceeashi cilindree…
    honda element are 166 de cai putere….
    toyota rav4 are 179 de cai putere
    mazda cx-7 are 161 de cai putere
    nissan rogue – acelashi constructor – 170 de cai putere
    kia sportage 139,5 cai putere
    subaru forester are 170 de cai putere
    ca sa dau numai citeva exemple de unde itzi potzi forma o idee … ca pretz de pornire, duster este comparabil cu KIA sportage….
    potzi da cautare pe net pentru fiecare dintre modelele respective, care sint SUV-uri de dimensiuni mici, shi itzi potzi forma o idee despre piatza….
    romanii nu shtiu care este oferta in lume,shi traiesc cu senzatzia ca duster este deosebita….
    apoi, pentru a stabili cit este de sigura, cere testele de accident…. exista standarde de accident frontal, lateral shi de rasturnare, care sint notate dupa criterii bine determinate…ca sa intzelegi mergi la
    http://www.crashtest.com/
    unde pentru fiecare constructor exista un rating pentru fiecare continent in parte….



    din fotografie intzeleg cit de greu este sa actzionezi geamurile atent ca sa nu opreshti casetofonul….

  2. papabembe Says:

    FERICITULE!
    observă, te rog, că nu te-am făcut preafericit.
    mă bucur sincer pentru experienţa de care ai avut parte.
    la mai multe asemenea.

  3. Mişu Says:

    Mulţam, dragă Papabembe! Marocanii au fost amabili şi generoşi: fiecare faţă care mi-a ieşit în cale mi-a dăruit un zâmbet! Cu fiecare necunoscut de acolo cu care am avut ocazia să comunic m-am simţit de parcă ne ştiam de-o viaţă! 🙂

  4. literelibere Says:

    hei, ce experienta tare si…exotica :).

  5. Mişu Says:

    LITERE LIBERE: A fost tare, ce să mai! Frumos şi provocator! Dar… ce s-a întâmplat cu blogul tău? De ce ai oprit comentariile? Noi cum îţi mai scriem acum?

  6. Mihai Alexandrescu Says:

    JOCKER 12: Acum, lucrurile sunt discutabile. Este vorba de preţ – Dacia Duster este mai ieftină decât modelele prezentate de tine. Pentru o anumită clasă socială (care şi-ar lua un 4X4), banii chiar contează. În privinţa cailor putere, ce să spun – şi în oraş, şi pe off road nu-i foloseşti pe toţi. Iar pe autostradă, când ai aşezat maşina la o viteză, deja nu prea te mai interesează. Doar dacă eşti îndrăgostit de depăşiri. Siguranţa este într-adevăr un element primordial. Stai să văz şi eu filmuleţele 🙂 Comenzile, da! Aici mai este de lucru, dar deocamdată românii, marocanii, brazilienii, ruşii etc se adaptează foarte bine! 🙂

    Şi ar mai fi ceva! Uzina Dacia de la Mioveni este unul dintre puţinele lucruri care merg bine în ţara asta! Trebuie stimulat consumul local!

  7. Mihai Alexandrescu Says:

    JOCKER 12: Sorry că nu ţi-a apărut instantaneu comentariul! Când conţine link-uri îl bagă automat la spam, trebuie să văd de unde dezactivez funcţia asta 🙂

  8. jocker12 Says:

    nu dezactiva… e ok…
    din lista am omis „saturn vue” cu 169 de cai putere
    cind ai familie sau chiat tzii la viatza ta, sigurantza e prima… tu potzi conduce perfect, dar daca intra unul beat cu un camion in tine parca te-ai mai fi scremut de 1000 de euro ca sa nu manince rudele coliva prea devreme….

    gindeshte-te ca ieshi in trafic, unde se poate intimpla orice… nu apeshi tu pe pedala, sint altzii cu „probleme” nerezolvate… shi asta se vede imediat pe drumurile patriei….

    campania de publicitate pentru duster a inceput cu alain prost pe zapada, apoi l-au adus la lansare, acum v-au dus pe voi in maroc….

    nu vreau sa fac morala, dar cei care pot pune verdicte pe asupra unei mashini, sint cei de meserie…. acum vad din specificatzii ca au facut duster diesel shi pe benzina…
    un studiu atent de o ora, itzi va arata ca diesel este tehnologie depashita… este ca shi cum in romania s-ar vinde in continuare biciclete cu rotzi de lemn, cind restul lumii a trecut la fibra de carbon…

    sint intrigat de drumul ales de renault cu duster, fiindca mashinile lor care merg in vest sint deja construite la alte standarde
    http://www.renault.com/en/Vehicules/Pages/index.aspx?initCO2=239
    compara din lista asta shi gindehste-te cu cine se bat in europa… bmw, audi, citroen, skoda, honda, toyota, mazda, volkswagen, hyundai, ford sau fiat… ca sa nu amintesc marcile de lux ca mercedes, porsche, ferrari sau orice mashina americana, care costa enorm fatza de ce poate sa plateasca piatza romaneasca…

    anyway… ma bucur ca ai vazut lumea zimbind pur shi simplu shi ai sesizat cit de mult inseamna asta… cit despre fetele din marrakesh… pai ce mah tu vrei sa te dai shi cu mashina shi sa te simtzi shi ca humphrey bogart in casablanca?

    te-ai balacit in piscina? ai mincat vreo para autohtona…ceva mediteraneean?

  9. Mişu Says:

    JOCKER 12: N-am avut timp de bălăcit… Lângă piscina aia am stat fix 5 minute, trebuia să plecăm. Traseul ne-a răpit cam tot timpul, a fost lung de vreo 200 de km şi destul de dificil – cam grea orientarea când în jurul tău erau numai dune. Am mâncat chiar o pară autohtonă, caramelizată – la desert.

    Revenind la maşină, eu cred că se va vinde. La naiba, BMW-ul e scump cu flăcări, în România şi-l permit doar cocalarii şi mafioţii. Probabil bătălia se va da cu Kia Sportage şi cu Hyundai Tucson, dar asta fiind modele învechite, nu ştiu dacă vor mai avea succes… Restul maşinilor sunt scumpe şi foarte scumpe. Nu e vorba doar de 1000 de euro. Şi chiar dacă ar fi doar atât, să ştii că sunt mulţi români pentru care mia aia de euro înseamnă infinitul, neantul 🙂

    Cât despre fete, să ştii că dacă mai stăteam un pic… 🙂

  10. literelibere Says:

    pai am luat o pauza la comentarii. 🙂 dar la sectiunea „about” am lasat adresa de emai.

  11. Mişu Says:

    LITERE LIBERE: Am citit nişte chestii interesante la tine pe blog despre om, univers, „ceva”, „nimic” şi condiţie umană… Dar lasă că îţi răspund aici, la mine, printr-un eseu. Şi aşa eram dator la tine cu un eseu despre fiinţa umană – ţi-l promisesem. Poate intrăm în polemică – aşa-mi place 🙂 Săptămâna asta! 🙂

  12. Joarga Says:

    Bravos… A trecut si Patiutiu pe unde, acu mai mult de 6 decenii, treceau doar tancurile nemtesti. Frumos scris, dar meriti un Hai Scitir! romanesc pentru : „Fetele din Marrakesh erau drăguţe – hai să spun doar atât – dar cine mai avea vreme pentru ele?” Io inteleg ca citeste si sotia… da’ totusi sictirul ti-l meriti!

  13. Mişu Says:

    JOARGA: Jur pe roşu că n-am făcut nimic! Poate de asta îmi merit sictirul din plin! 🙂 Îmbătrânii, carevasăzică. Acum 10 ani nu scăpau ele nesmotocite! 🙂

  14. SIBI Says:

    Mişaaaaa! Cum te scap din vedere, cum pleci creanga-n deşert! Mă bucur pentru tine! Poate voi avea şi eu norocul, în zilele pe care le mai am de trăit, şi voi ajunge la Marrakesh! Dar la festivalul internaţional de poezie, acolo unde acum mai bine de 20 de ani Marin Sorescu l-a întâlnit pe Borges. Mi-amintesc de un interviu pe care olteanul nostru i l-a luat Marelui Orb, interviu publicat în revista „Secolul XX” . Borges păpa o mâncare arăbească pe bază de orez. Marin al nostru, neştiind cum să înceapă, a început cu întrebarea: „Ce vă spune acest pilaf?” „Încă nu l-am întrebat nimic, răspunde Borges, sunt doar mirat cum de fiecare bob de orez îşi păstrează individualitatea în acest amestec de boabe, zeamă de carne şi condimente nenumărate…”

    Văd că dragostea ultimă pentru maşini ţi-a adus în dar această minunată peripeţie…
    Aşa se petrec lucrurile când iubirea este adevărată…

    Să te întorci sănătos şi să însemnezi frumoasele mirări din călătorie, să le cetim şi noi, cei ce ne drogăm cu dragavei şi lobodă!
    Cu prietenie, Sibi

  15. literelibere Says:

    Misu, abia astept eseul tau :). nu neaparat pentru polemica…

  16. Mişu Says:

    SIBI: Păi, m-am întors domnu’ Sibi – şi am zis să încerc şi eu nişte lobodă, deşi sunt carnivor pur sânge! Ideea este… Ne luăm Duster! Abia aştept să vă plimb, cu o inscripţie pe maşină… „Poet la bord!” E? Ce ziceţi?

    LITERE LIBERE: Polemică de idei, nu altcum! 🙂 Dar să termin întâi de configurat gazeta! Apoi, mă concentrez… 🙂

  17. Geocer Says:

    Misule, te-ai ajuns !

  18. Mişu Says:

    GEOCER: Am ajuns acasă, coane George – încă de sâmbătă! 🙂 Încă n-am bănuţii de Duster, dar îi strâng eu până la anul 🙂 Sau poate peste doi! 🙂

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: