Legiuitorii, mai tembeli decât arta tembelă

Este cât se poate de clar: în România arta nu este percepută ca atare. Faptul că un timişorean, Benedek Levente, a prezentat un artefact artistic provocator nu ar trebui să îndreptăţească pe nimeni să-i facă plângere penală. Chiar şi dacă acest artefact prezintă o hartă a României pe care este desenat un organ genital feminin. Motivul plângerii penale? Nici mai mult nici mai puţin decât defăimarea simbolurilor naţionale. Haida-de, defăimare! Am să demontez cât ai zice peşte tâmpenia asta.

În numele cărei pudibonderii un organ omenesc funcţionează ca o supapă prin care circulă defăimarea? Un ficat vi se pare defăimător? Nu. Mă bucur. Un plămân vi se pare defăimător? Nu. Şi de data asta mă bucur. Atunci de ce o vulvă vi se pare defăimătoare? La fel cum nu se poate trăi fără organe interne, tot astfel nu se poate trăi fără organe genitale. Ideea micţiunii, ca şi ideea sexului, pare dintr-o dată extraordinar de impură în raport cu harta unei ţări, în ciuda faptului că, în respectiva ţară, oameni ca toţi oamenii fac sex şi merg la toaletă.

Sigur, nimănui nu i se pare la fel de impură ideea că râurile acestei ţări sunt pline de mizerii, că lacurile sunt infecte, că pădurile au fost defrişate fără milă, că cetăţenii nu sunt respectaţi de funcţionarii publici şi că resursele naţionale au fost vândute pe nimic. E defăimător că un artist, mai mult sau mai puţin inspirat, a pus o pizdă pe o hartă. Poate şi pentru că artistul poartă un nume unguresc asistăm la „acest formidabil bordel”.

Să zicem că ar fi avut tot dreptul din lume să se simtă defăimaţi, ca reprezentanţi ai unei naţiuni, vizitatorii acelei expoziţii. Or, eu unul am văzut altceva. O cucoană a declarat că respectiva fotografie – cea cu vulva pe harta ţării – simbolizează deschiderea noastră spre Europa. Amuzant, nu? La fel m-am gândit şi eu. O altă interpretare a fost aceea că fetele noastre, adică târfele noastre, ne-au făcut de râs la Istambul şi în Cipru. Mă rog, e o meserie ca oricare alta, iar dacă pe aceste meleaguri sunt mai multe reprezentante ale sexului frumos care vor să o practice, eu unul nu mă simt făcut de râs din cauza asta. Dimpotrivă, sunt convins că, dacă li s-ar fi dat o cât de mică altă şansă în România, şansa de a munci şi de a putea trăi decent din asta, nu s-ar fi prostituat pe alte meleaguri.

Ei bine, ipocriţii cu legea în mână nu gândesc aşa: a fost defăimat, numaidecât, un simbol naţional. Oare nu ar trebui să spunem noi, consumatorii de artă, aşa ceva?
Atenţie, eu nu comentez aici calitatea sau valoarea artefactului artistic în cauză. Asta e treaba celor care se pricep mai bine ca mine. Mă întristează, însă, îngustimea minţii celor care nu văd adevăratele probleme şi se împiedică de astfel de nimicuri. Ar fi putut să spună că respectiva fotografie este lipsită de valoare, dar nu să întocmească o plângere penală. Este ridicol! Cea care ne defăimează cu adevărat este chiar plângerea penală în cauză, la fel ca şi reacţia anumitor politicieni faţă de expoziţia ICR de la New York.

Ce pot să mai spun, decât că unii români sunt proşti, înguşti la minte şi intoleranţi. Eu unul nu mă simt defăimat în faţa nimănui din cauza acelei fotografii. Revoltându-se, probabil, în faţa a ceea ce este, asta-i România. Ar trebui să ne gândim cu toţii dacă nu cumva corupţia este cea care defăimează cu adevărat simbolurile naţionale în lume. Corupţia şi putreziciunea morală vizibile la tot pasul.

Etichete: ,

7 răspunsuri to “Legiuitorii, mai tembeli decât arta tembelă”

  1. emma Says:

    tu ai o inima de artist 🙂 este foarte adevarat . faptul ca nu te simti ofensat de aceasta imagine delicata – este un semn pozitiv 🙂 . ma gandesc la agamemnon si la troia . el – raposatul rege – nici macar nu a vazut o asemenea „harta-vulvatica” – si a initiat un asalt cu profunde urmari istorice . asadar , avem pe „pupila” ceea ce a semnificat de-a lungul omenirii „ademenitoarea arta non-comunicativa” 🙂

    p.s. sunt incantata sa vad ca un popor de mari vizionari se „deschid europei” . cocoana cu pricina a fost delicioasa 🙂
    vezi, nu iti sade bine sa te lenevesti . trebuie sa ecrivezi . daca se poate zilnic si desigur teme spumose care gasesc un public interesat . arta 🙂 ce minune 🙂

  2. emma Says:

    typo : spumoasa !

    a, ma intreb de ce ai postat harta impricinata , cu susu`n`jos ? are vreo insemnatate profetica ?

  3. emma Says:

    vezi, stiam eu ca am uitat sa mentionez ceva de o importanta majora . asadar, vizavi de intrebarea ta existentialisto-heideggeriana – iti raspund in felul urmator: nu , nu inseamna ca femeile „voastre” sunt tarfe . doar o parte din barbati – nu au reusit sa cucereasca „arta” 🙂 cred eu ! cam atat !

  4. Misu Says:

    Mda, din pacate trebuie sa fiu de acord ca o parte din barbati nu au reusit sa deprinda „arta”: Mă uit în jur şi constat că foarte puţini ştiu să-şi facă femeile ferici… măcar mulţumite. Românii se salvează prin femeile lor, inclusiv prin cele care prestează în Cipru. Sunt convins că fac acolo o treabă excelentă 🙂

  5. luminitza Says:

    mishu draga , ca ungurii-si baga p…-n ea de romania, ar fi un mesaj prea meschin si citit la prima mana.intr-adevar, un simbol, dupa mine, poate sa-si piarda conotatia in arta.e la fel cu tampenia ca musulmancele au interdictie de purtat voalul in scolile straine.staine, nene, ca daca moda si nu religia zice ca voalul e la moda, nimeni nu mai baga pe nimeni in puscarie.cam asa si cu harta asta, care poate fii doar semnul libertatii in final:-)

  6. Mihai Alexandrescu Says:

    Mie mi se pare că e semnul futaiului generalizat de pe aici, iar idioţii ăia cu plângerea penală se regăsesc în mesaj, ca oameni de cordeală ai sistemului şi sclavi ai nomenclaturii. De aia au şi făcut atâta circ. Mă rog, m-am ambalat şi eu un pic, cât să-mi stea bine. Oricum, ai avut dreptate: un mesaj artistic – sau cât de artistic se poate – are mai multă putere decât un sistem filosofic. În faţa hărţii ăleia orice ideologie se pulverizează 🙂

  7. クロムハーツ 新作 Says:

    http://www.chhclub.com/%E3%82%AF%E3%83%AD%E3%83%A0%E3%83%8F%E3%83%BC%E3%83%84-%E8%B2%A1%E5%B8%83-c-21.
    html
    Thanks very interesting blog!

Lasă un răspuns

